تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/11/12 - 07:27
کد خبر: 495158

نگاهی بر عملکرد نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی؛

کارنامه عملکرد نمایندگان فارس/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

کارنامه عملکرد نمایندگان فارس/ بالاترین و پایین‌ترین آمار مشارکت در مجلس متعلق به کیست؟

در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به بررسی عملکرد نمایندگان مردم فارس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  طبق آمار موجود، میزان فعالیت نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، بر اساس تعداد مشارکت در رای گیری ها، ارائه پیشنهادات و نیز حضور در مشروح مذاکرات مجلس محاسبه شده است، و به عنوان شاخص فعالیت ایشان در نظر گرفته شده است. ملاک ارزیابی صورت گرفته سامانه شفافیت آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

در ابتدا ضمن معرفی اسامی نمایندگان راه‌یافته دور یازدهم مجلس شورای اسلامی از استان فارس، نمایندگانی که در سامانه شفافیت عضویت دارند بررسی خواهد شد، افرادی که در گزارش عملکرد و شمول بررسی‌های انجام شده در این گزارش نامبرده نشده‌اند و حضور ندارند، در سامانه فوق الذکر عضویت ندارند.

اسامی نمایندگان راه‌ یافته به مجلس شورای اسلامی از استان فارس که در سامانه شفافیت آراء نمایندگان اقدام به ثبت نام نکرده و آرا و عملکرد آنها در هیچ یک از بخش‌های فوق الذکر شفاف نیست، به شرح زیر است: 

1- رحیم زارع

2- فریدون عباسی

3- مجید انصاری

رتبه‌بندی نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

جناب آقای حجت‌الله فیروزی نماینده شهر فسا ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای حجت‌الله فیروزی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 87 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 13 درصد نیز حضور نداشته‌اند. فیروزی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1631 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1284 رای موافق، 264 رای مخالف و 12 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 71 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 27 در بین نمایندگان

جناب آقای عبدالعلی رحیمی‌مظفری نماینده شهر سروستان ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای عبدالعلی رحیمی‌مظفری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 91 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 9 درصد نیز حضور نداشته‌اند. رحیمی‌مظفری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1706 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1221 رای موافق، 278 رای مخالف و 7 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 200 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 34 در بین نمایندگان

جناب آقای جعفر قادری نماینده شهر شیراز ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1688 مورد عملکرد جناب آقای جعفر قادری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 92 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 8 درصد نیز حضور نداشته‌اند. قادری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1553 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1090 رای موافق، 275 رای مخالف و 6 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 182 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 57 در بین نمایندگان

جناب آقای روح اله نجابت نماینده شهر شیراز ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای روح اله نجابت ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 76 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 24 درصد نیز حضور نداشته‌اند. نجابت در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1419 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 1014 رای موافق، 320 رای مخالف و 7 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 78 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 66 در بین نمایندگان

جناب آقای علیرضا پاک‌فطرت نماینده شهر شیراز ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1707 مورد عملکرد جناب آقای علیرضا پاک‌فطرت ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 82 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 18 درصد نیز حضور نداشته‌اند. پاک‌فطرت در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1392 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 900 رای موافق، 208 رای مخالف و 102 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 182 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 90 در بین نمایندگان

جناب آقای محمدمهدی فروردین نماینده شهر فیروزآباد ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1707 مورد عملکرد جناب آقای محمدمهدی فروردین ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 81 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 19 درصد نیز حضور نداشته‌اند. فروردین در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1386 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 918 رای موافق، 161 رای مخالف و 32 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 275 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 123 در بین نمایندگان

جناب آقای مسلم صالحی نماینده شهر اقلید ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1697 مورد عملکرد جناب آقای مسلم صالحی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 70 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 30 درصد نیز حضور نداشته‌اند. صالحی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1186 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 692 رای موافق، 179 رای مخالف و 52 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 263 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 152 در بین نمایندگان

جناب آقای فرهاد طهماسبی نماینده شهر نی‌ریز ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1470 مورد عملکرد جناب آقای فرهاد طهماسبی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 73 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 27 درصد نیز حضور نداشته‌اند. طهماسبی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1074 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 623 رای موافق، 257 رای مخالف و 25 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 169 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 159 در بین نمایندگان

جناب آقای محمدرضا رضایی‌کوچی نماینده شهر جهرم ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1645 مورد عملکرد جناب آقای محمدرضا رضایی‌کوچی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 64 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 36 درصد نیز حضور نداشته‌اند. رضایی‌کوچی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1046 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 773 رای موافق، 122 رای مخالف و 4 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 147 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 164 در بین نمایندگان

جناب آقای سیدموسی موسوی نماینده شهر لامرد ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1645 مورد عملکرد جناب آقای سیدموسی موسوی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 58 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 42 درصد نیز حضور نداشته‌اند. موسوی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 949 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 417 رای موافق، 84 رای مخالف و 348 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 100 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 170 در بین نمایندگان

جناب آقای ابراهیم عزیزی نماینده شهر شیراز ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1688 مورد عملکرد جناب آقای ابراهیم عزیزی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 70 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 30 درصد نیز حضور نداشته‌اند. عزیزی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 1190 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 623 رای موافق، 211 رای مخالف و 11 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 345 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 179 در بین نمایندگان

جناب آقای جلال رشیدی‌کوچی نماینده شهر مرودشت ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای جلال رشیدی‌کوچی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 51 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 49 درصد نیز حضور نداشته‌اند. رشیدی‌کوچی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 949 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 568 رای موافق، 187 رای مخالف و 10 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 184 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 193 در بین نمایندگان

جناب آقای محمدجواد عسکری نماینده شهر داراب ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1688 مورد عملکرد جناب آقای محمدجواد عسکری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 52 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 48 درصد نیز حضور نداشته‌اند. عسکری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 883 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 595 رای موافق، 98 رای مخالف و 8 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 182 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 199 در بین نمایندگان

جناب آقای محسن علیزاده نماینده شهر سپیدان ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1645 مورد عملکرد جناب آقای محسن علیزاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 50 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 50 درصد نیز حضور نداشته‌اند. علیزاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 816 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 396 رای موافق، 124 رای مخالف و 20 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 276 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 213 در بین نمایندگان

جناب آقای حسین حسین‌زاده نماینده شهر لارستان ( استان فارس ) در مجلس شورای اسلامی هستند. طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در 1865 مورد عملکرد جناب آقای حسین حسین‌زاده ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در 40 درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در 60 درصد نیز حضور نداشته‌اند. حسین‌زاده در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در 744 مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد 381 رای موافق، 84 رای مخالف و 10 رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در 269 مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

شاخص عملکرد: رتبه 216 در بین نمایندگان

 

گزارش از عرفان عباسی

گزارش از عرفان عبا

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
دانشگاه جای رفتارهای وحشیانه با دانشجویان و اعضای هیات علمی نیست
نامه‌ی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی فارس خطاب به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا
دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور «کارت هوشمند بیمه سلامت»
یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top